luni, 26 august 2024

Eugen Gorean: „Fiecare pictură e ca la olimpiadă, ai doar o singură șansă”

Eugen Gorean, tânăr originar din Chișinău, și-a transformat pasiunea pentru pictură într-o carieră de succes. A început cu lucrări în aer liber și a explorat diferite tehnici artistice, concentrându-se în cele din urmă pe acuarelă. Participă la diferite expoziții internaționale și își propune să dezvolte în continuare tehnica acuarelei, reprezentându-și cu mândrie țara la evenimentele culturale. „Eu cred că pentru un artist e vital să descopere ceva nou, să rămână curios și să aducă ceva, o noutate în pictura sa”, spune Eugen pentru Ziarul de Gardă



„Pentru un artist e vital să descopere ceva nou”
Pasiunea pentru artă o are din copilărie. Fiind student la colegiu, a realizat că își dorește să se dezvolte în mod deosebit în această activitate. Treptat, și-a transformat pasiunea într-o carieră remarcabilă. Spune că dacă nu ar fi devenit pictor, ar fi fost vinificator. „Vinul este la fel de complicat ca acuarela”, zice Eugen.

S-a născut la Chișinău, într-o familie de profesori. Și-a făcut studiile la Colegiul de Arte Plastice „Alexandru Plămădeală” și ulterior, la Academia de Muzică, Teatru și Arte Plastice din Chișinău. Drumul său artistic a fost influențat inițial de profesorii săi, însă odată ce a atins un anumit nivel de maturitate, a căutat inspirație în afara granițelor obișnuite. „Este natural ca un artist să fie influențat de profesorii săi. Așa a fost și în cazul meu, însă când ajungi la un anumit nivel și chiar depășești profesorul, atunci cauți inspirație în alte părți. Eu am început să fiu influențat devreme de mari artiști acuareliști recunoscuți internațional. Mai târziu am și expus împreună cu ei”, spune pictorul.

La început a realizat lucrări în aer liber. Acestea capturau peisaje ale diferitor țări europene. Cu timpul, temele abordate s-au diversificat. 

Pictorul Eugen Gorean în studioul său. Foto: arhiva personală


„Am încercat să dezvolt și alte stiluri. În perioada pandemică, din pictura mea au dispărut oamenii și au venit animalele în loc. Aceasta a pus baza pentru o serie mare de picturi. Eu cred că pentru un artist e vital să descopere ceva nou, să rămână curios și să aducă ceva, o noutate în pictura sa”, spune Eugen.


„Sunt mândru să realizez această diplomație culturală și să reprezint țara cu demnitate”
Timpul necesar pentru finalizarea unei lucrări variază în funcție de mărime, tehnică și complexitatea ideii. „La baza creației mele este ideea, narativul, despre ce este această pictură, care este mesajul transmis. Apoi urmează partea tehnică. Însă până ai o idee bine compusă, durează ceva timp”, spune tânărul. Eugen consideră că arta plastică implică atât provocări, cât și satisfacții, important fiind „să continui și să depui toată inima în acest proces”. 
„The Sisters”, tablou realizat de Eugen Gorean. Foto: arhiva personală

Eugen Gorean a avut parte de numeroase experiențe memorabile. Printre acestea se numără expunerea lucrărilor într-o sală de sticlă în mijlocul unui lan de orez din China. De asemenea, a fost impresionat să realizeze 50 de picturi în vin ca dar „de protocol pentru fiecare lider european în cadrul Summitului Comunității Politice Europene”. „Am fost impresionat să am ca invitat la deschiderea expoziției personale din Guernsey guvernatorul insulei, din familia regală britanică. Am fost la fel de impresionat să expun în Parlamentul European din Bruxelles”, își amintește pictorul.

„A Venetian Story”, tablou realizat în tehnica acuarelei. Foto: arhiva personală

„La Primavera”, tablou realizat în tehnica acuarelei. Foto: arhiva personală



Pentru Eugen Gorean, viitorul în arta acuarelei este plin de posibilități nelimitate. Își propune să dezvolte și să inoveze constant tehnica acuarelei, rămânând mereu deschis la noi provocări. „Îmi doresc să pot să dezvolt și mai departe această tehnică, deoarece limite nu există în acest sens. Când expun în expoziție, biennale, festivale, sunt mândru să realizez această diplomație culturală și să reprezint țara cu demnitate”, susține acesta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu